دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه و شرکت شهرک های صنعتی؛ گامی مهم در جهت تقویت ارتباط دانشگاه جیرفت و صنعت
شنبه، 1 اردیبهشت 1403
دانشگاه جیرفت و شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان در اقدامی ارزشمند، در راستای توسعه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند و تعهد خود را به حل چالش های صنعت و ارتقای سطح فناوری در استان نشان دادند، این اقدام گامی مهم خواهد بود در جهت تقویت ارتباط این دانشگاه با صنعت در راستای حل مشکلات.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، این تفاهم نامه که در راستای تحقق اهداف مشترک دو طرف و در پی جلسات متعدد و بحث و تبادل نظر میان نمایندگان دانشگاه و شرکت شهرک های صنعتی در زمینه توسعه دانش و فناوری در صنعت منعقد شده است، نویدبخش تعاملات سازنده و ثمربخش در زمینه های مختلف اعم از «بورس صنعتی دانشجویان»، «انجام طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی»، «برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های تخصصی»، «ارائه خدمات مشاوره ای و فنی»، «استفاده از امکانات و تجهیزات طرفین» و... خواهد بود.

دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت در این مراسم اظهار داشت: "امضای این تفاهم نامه گامی مهم در جهت تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و کاربردی کردن علم در راستای حل مشکلات جامعه است. ما امیدواریم با همکاری شرکت شهرک های صنعتی، بتوانیم زمینه های لازم برای نوآوری و رشد صنایع در استان را فراهم کنیم".

دکتر میجانی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان نیز در این جلسه بیان داشت: "ما از همکاری با دانشگاه جیرفت استقبال می کنیم و امیدواریم با همکاری دانشگاه، بتوانیم زمینه ارتقای سطح فناوری و نوآوری در صنایع استان به ویژه جنوب کرمان را فراهم کنیم."

امضای این تفاهم نامه نقطه عطفی در راستای توسعه همکاری های مثمرثمر بین دانشگاه و صنعت در استان کرمان محسوب می شود و انتظار می رود نتایج ارزشمندی در زمینه های مختلف از جمله ارتقای سطح فناوری، افزایش نوآوری، حل چالش های صنایع، تربیت نیروی کار متخصص و در نهایت توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در استان به همراه داشته باشد.