دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جیرفت و اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان امضا شد
سه‌شنبه، 31 خرداد 1401
با همت و هماهنگی دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت، در جهت افزایش همکاری و مشارکت‌های کارآفرینانه، نشستی صمیمانه بین رییس دانشگاه جیرفت و مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، برگزار گردید و در همین راستا، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جیرفت و این اداره منعقد و امضا شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت، در این نشست که در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برگزار شد، ضمن تشکر از این اداره برای ایجاد شرایط همکاری با دانشگاه، توجه دانشگاه طی سال اخیر به  موضوع مهم ارتباط با صنعت و جامعه را خوب ارزیابی نمود و اظهارداشت: دانشگاه جیرفت با گشایش و توسعه رشته‌های جدید منابع طبیعی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اولویت‌های پژوهشی خود را به سمت حل چالش‌های منابع طبیعی سوق خواهد داد.

وی وجود دانشگاه در شهرستان را موجب پیشرفت و توسعه دانست و اظهارداشت: بدون شک وضعیت کنونی شهرستان جیرفت در حیطه کشاورزی مرهون حضور افرادی است که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند و اکنون به عنوان کارشناس و صاحب‌نظر در حال فعالیت در حیطه کشاورزی شهرستان هستند. این موضوع در حوزه بخش منابع طبیعی و آبخیزداری کمتر مورد توجه بوده است و شهرستان جیرفت و جنوب استان کرمان از این لحاظ مستعد انجام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی زیادی است که دانشگاه به ویژه دفتر ارتباط با صنعت با ایجاد این بستر می‌تواند در این مسیر همراه با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قدم‌های خوبی بردارد.

دکتر شکفته افزود: خوب است با ایجاد کارگروه مشترک، چالش‌ها و مشکلات منابع طبیعی جنوب استان کرمان، بررسی و راهکارهای عملی ارائه گردد.

دکتر حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان نیز ضمن خیرمقدم به هیات رئیسه دانشگاه و همکاران دانشگاهی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره و دانشگاه را به فال نیک گرفت و قول همکاری‌های لازم در زمینه حمایت از طرح‌های پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه جیرفت و ایجاد ایستگاه‌های کارآفرینی مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری در بخش‌ها و مناطق مختلف جنوب  استان کرمان را داد.