شرح وظایف

مدیریت امور مالی با رویکرد هدایت و هماهنگی فعالیت‌های واحدهای مالی و حسابداری در دانشکده‌ها و واحدها و ارائه خـدمات مشورتی و تخصصی جهت اعمال قوانین و مقــررات و نظارت بر نحوه ثبت و ضبط و نگهداری حساب‌ها با زیرمجموعه دو اداره، اعتبارات و رسیدگی به اسناد و اداره دریافت و پرداخت و تنظیم حساب‌ها اقدامات لازم را به سرانجام می‌رسانند، و این مهم با درخواست وجه از خزانه و تأمین اعتبار نسبت به تنظیم جریان نقدینگی در سطح دانشگاه و مراقبت در تأمین به موقع نیازهای مالی برای پرداخت هزینه‌ها، با اجـــرای اصول و فنون حسابداری و نیز قوانین و مقررات مالی، محاسباتی و معاملاتی از طریق بررسی‌های منظم و ادواری نهایتاً به تهیه و تنظیم و نگهداری حساب‌ها جهت تهیه و تنظیم گزارش تفریغ بودجه در پایان هر سال مالی و ارسال آن به مراجع ذیربط و مدیریت دانشگاه صورت می‌پذیرد.
  • اعمال نظارت مالی با رعایت مفاد آیین‌نامه و مصوبات هیئت امنا
  • نظارت و کنترل بر وصول درآمدها و واریز آنها به خزانه
  • تهیه گزارشات و صورت‌های مالی و نظارت بر حفظ اسناد و مدارک مالی
  • انجام کلیه پرداخت‌ها و دریافت‌ها بر طبق مقررات
  • هدایت و ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های اداری و تنظیم کار ادارات تابعه
  • رسیدگی به کلیه اسناد مالی دانشگاه

اهداف و برنامه‌ها:

  • به کارگیری سیستم الکترونیکی اطلاع‌رسانی خدمات مالی
  • ایجاد سیستم حسابداری تعهدی
  • ایجاد سیستم یکپارچه درآمدهای اختصاصی (وصولی) در سطح دانشگاه
  • به‌روزرسانی وضعیت اموال دانشگاه
  • برخورداری از بایگانی متمرکز، امن و دارای فضای کافی در رابطه با اسناد مالی
  • افزایش رفاه نسبی همکاران از خدمات مالی دانشگاه