دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در دانشگاه جیرفت برگزار شد
شنبه، 13 خرداد 1402
مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد با حضور امام جمعه جیرفت، هیئت رئیسه، مدیران، اعضای هیات علمی، یاوران علمی و جمعی از دانشجویان دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، حجت الاسلام دکتر میثم تارم امام جمعه جیرفت در این آیین به شخصیت شناسی امام خمینی(ره) از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مردم سالاری دینی و عقلانیت، جزو بارزترین ویژگی های امام خمینی(ره) بود.

حجت الاسلام دکترتارم افزود: رهبر انقلاب از بهترین شاگردان، برجسته ترین مریدان پیرو مکتب امام خمینی(ره) است که از امام خمینی بعنوان یک مکتب چند وجهی که از سلسله اصول، ضوابط و معیارهای خاص پیروی می کند نام می برد.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: مهمترین ابعاد شخصیت امام خمینی(ره) در کلام رهبری ، معنویت، اخلاق، عبادت و عقلانیت است.

حجت الاسلام دکتر تارم ویژگی های دیگر امام خمینی (ره) از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را تکلیف مدار، وظیفه مدار، خودساختگی، الهامات الهی بیان داشت و خاطرنشان کرد: پیش بینی های امام خمینی(ره) از زمان شکل گیری مکتب تاکنون به وقوع پیوسته است به طوریکه فروپاشی طاغوت، شوروی، شکسته شدن هیمنه آمریکا، شیطان صفت بودن آمریکا و... از بارزترین آینده نگری های آن امام عزیز است.

امام جمعه جیرفت تاکید کردند: شخصیت امام خمینی(ره) امید بخشی به جامعه درکمال آرامش بود‌.

 دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه در ادامه این گفت: نفس روحانی امام خمینی(ره) سبب استحکام و پایداری انقلاب اسلامی شد.

دکتر شکفته ویژگی های انقلاب اسلامی ایران را  با تمام انقلاب های دنیا چه از نظر جنس و محتوا متفاوت دانست و تصریح کرد: شاخصه اصلی انقلاب اسلامی ایران، نفس روحانی امام راحل بود که منجر به پایداری و استحکام این حرکت عظیم شد.

وی افزود: 15 خرداد 1342 انقلاب اول توسط پیروان مکتب امام بود که با خون خود زمینه انحلال طاغوت را رقم زدند.

دکتر شکفته بیان کرد: شما دانشجویان در زمان انقلاب نبودید اما قطعا از بزرگان و ریش سفیدان خود از وضعیت طاغوت و استبداد آن زمان ها شنیده اید.

رئیس دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که قبل از انقلاب عده ای اندک خود را ملت می خواندند و اکثریت مردم را رعیت خطاب می کردند افزود: امام خمینی(ره) با اعتقاد به مردم سالاری دینی اکثریت مردم را به ملت تبدیل کرد و حکوت را از کاخ نشینان گرفت و به کوخ نشینان تحویل داد، به طوریکه در حال حاضر به برکت انقلاب امام خمینی(ره) و سیره آن بزرگوار، شرایط برای مملکت داری همه مردم و نخبگان فراهم است.

رئیس دانشگاه جیرفت خطاب به دانشجویان تاکید کرد: امام خمینی(ره) اهمیت فراوانی به خود سازی و تهذیب می داد و توجه به آن را در ایام جوانی بسیار سفارش می کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت این آیین که به همت ستاد برگزاری مراسمات مذهبی در دانشگاه جیرفت  و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد، با مداحی حجت الاسلام مشایخی مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز همراه بود.

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت