دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت: تلاش برای تحقق شعار سال یکی از مهمترین اهداف دانشگاه است.
دوشنبه، 8 خرداد 1402
رئیس دانشگاه جیرفت با اشاره به اعلام شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تلاش برای تحقق شعار سال یکی از مهمترین اهداف دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت دکتر حسین شکفته در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه جیرفت پیرامون موانع رشد تولید و مهار تورم در جنوب کرمان برگزار شد، افزود: شعار سال بسیار دقیق، کارشناسی شده از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شد، چرا که از اصلی ترین راه های مهار تورم افزایش تولید است.

دکتر شکفته بیان کرد: زمانی که جامعه با کمبود کالایی روبه می شود قیمت آن در بازار آزاد افزایش می یابد و تولید انبوه کالا، مانع  افزایش قیمت می شود و ارزش ریالی سیر نزولی و در واقع تورم مهار می شود.

وی تصریح کرد: دانشمندان کشور در زمینه تولیدعلم در دنیا سرآمدند، اما باید این علم را به ثروت تبدیل کرد بطوریکه ابتدا برای خودمان و سپس جامعه مفید باشد.

دکتر حسین شکفته  عنوان کرد: مهارت، سرعت رشد تولید را افزایش خواهد داد و وظیفه مهارت افزایی با شما اساتید دانشگاه است.

رئیس دانشگاه جیرفت اهداف دانشگاه در سال 1402 را توجه به فناوری، کارآفرینی و تولید برشمرد و گفت: معتقدم پتانسیل نیروی انسانی و کشاورزی دانشگاه به حدی است که اگر شکوفا شود دانشگاه را از وابستگی به اعتبارات دولتی نجات خواهد داد.

رئیس دانشگاه جیرفت در پایان تاکید کرد: امکانات دانشگاه را در جهت افزایش تولید مورد نیاز منطقه بسیج کنیم تا در کشور به عنوان الگوی دانشگاه کارآفرین معرفی شویم، این هدف نزدیک و دست یافتنی است.

در ادامه این نشست اساتید دانشگاه ضمن بیان نظرات خود مهمترین موانع تولید در جنوب کرمان را قوانین دست پا گیر دولتی و دلایل افزایش تورم را نزدیکی به مرز، شغلهای کاذب، نبود نظارت کافی بر تولید و اختلاف قیمت بالا از تولید تا مصرف برشمردند.

در پایان این نشست دکتر محمد هاشمی نژاد عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه به عنوان دبیر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه جیرفت معرفی شد.

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت