دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

دیدار هیات رئیسه دانشگاه جیرفت با مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت
شنبه، 25 تیر 1401
با هدف تعاملات علمی و همکاری‌های تحقیقاتی بیشتر، هیات رئیسه دانشگاه جیرفت با مدیر شرکت کشت و صنعت جیرفت دیدار داشت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، در این دیدار دکتر شکفته رئیس دانشگاه جیرفت ضمن ارائه گزارشی از دانشگاه جیرفت، دانشگاه جیرفت را به عنوان بزرگترین مرکز علمی دولتی در جنوب استان کرمان دانست و روند توسعه آن در زمینه فضای فیزیکی و رشته‌های مختلف را رو به پیشرفت دانست.
 
وی از حضور مهندس احمد بینا در سمت مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت ابراز خرسندی کرد و ابراز امیدواری کرد که با شناختی که از ایشان و خانواده محترم ایشان دارد شاهد توسعه هرچه بیشتر این شرکت مهم باشیم.
 
مهندس بینا نیز با تقدیر از حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه جیرفت، بیان داشت: ما همواره شاهد بوده‌ایم که هرجا دانشگاه به کنار بخش صنعت و اقتصاد آمده است موجب موفقیت بیشتر بوده است. مجموعه ما یک مجموعه اقتصادی در بخش کشاورزی است و حضور دانشگاه می‌تواند هم موجب پیشرفت ما باشد و هم دانشگاه می‌تواند در عرصه اجرایی و عملی از پتانسیل‌ها و امکان‌های شرکت کشت و صنعت استفاده نماید.
 
وی شرکت کشت و صنعت جیرفت را تنها بنگاه اقتصادی کشاورزی بزرگ بخش خصوصی در جنوب استان کرمان دانست و اظهارداشت: قطعاً انتظارات مردم و بخش‌های مختلف شهرستان از این شرکت زیاد است و شاید مهم‌ترین انتظار مردم از این شرکت این باشد که بتواند الگوی کاری برای کشاورزی باشد، که ما می‌توانیم ادعا کنیم که در زمینه‌های مختلف از جمله آبیاری تحت فشار الگو بوده‌ایم.
 
مهندس بینا ادامه داد: ما در جیرفت از لحاظ «تولید محصولات کشاورزی» در بسیاری موارد مقام اول و برتر را داریم و این نشان می‌دهد که در تولید خوب هستیم، اما در زمینه اقتصادی و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی ضعف‌هایی داریم که دانشگاه خوب است در زمینه توسعه رشته‌های جدید و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و عملی در این زمینه برنامه‌هایی داشته باشند.
 
لازم به توضیح است که در این دیدار ضمن امضاء تفاهم‌نامه‌ای، مقرر شد همکاری‌های بین دانشگاه و شرکت کشت و صنعت جیرفت بیشتر شود و مهندس بینا نیز اظهارداشت که «ما از ایده‌های دانشجویان و اساتید دانشگاه که قابلیت اجرایی و جنبه اقتصادی دارند، حمایت می‌کنیم. موضوعات و ایده‌هایی که می‌تواند موجب باز کردن گره‌های بخش کشاورزی منطقه‌ شود حتماً می‌تواند برای ما و منطقه مفید باشد». همچنین مقرر شد همکاری‌های علمی، اجرایی و اقتصادی بین شرکت کشت و صنعت جیرفت و مرکز رشد دانشگاه و شرکت‌های فناور فعال در این مرکز اتفاق افتد.